BILI SO NAŠI DIJAKI … Jože Žunič

Šolanje na naši šoli si zaključil v lanskem šolskem letu kot zlati maturant SŠ Črnomelj. Kako si se počutil ob tako uspešnemu zaključku srednješolskega izobraževanja?

Najprej sem bil zelo presenečen, saj nisem pričakoval tako dobrega rezultata. Profesorji so se zadnje mesece pred maturo potrudili in nas dobro pripravljali, vendar je res, da brez individualnega učenja ne bi bilo takšnega rezultata. Menim, da je največ k rezultatu pripomoglo sprotno delo skozi vsa štiri leta srednješolskega izobraževanja.

Zakaj si po osnovni šoli izbral program strojni tehnik na SŠ Črnomelj? So se pričakovanja izpolnila?

Spomnim se, ko sem kot prestrašen devetošolec prišel na informativne dneve Srednje šole Črnomelj. Starejši dijaki so me prepričali, da majhna šola, v kateri sem se hitro počutil domače, nudi strokovno znanje z možnostjo individualne pomoči in usmerjanja. Velika prednost pred ostalimi srednjimi šolami je bila tudi bližina šole, saj sem želel ostati v domačem okolju.

Pričakovanja so se več kot izpolnila … mislim, da se glede srednje šole ne bi mogel bolje odločiti.

V čem vidiš prednosti naše ‘majhne’ šole?

Največja prednost majhnosti šole je ta, da se vsi dijaki med seboj poznamo. Tako je lažje ustvarjati nova prijateljstva (mogoče tudi ljubezni ;)) in se počutiti sprejeto ter domače v družbi. Na manjši šoli profesorji lažje namenijo več časa individualnim potrebam dijaka, kar pozitivno vpliva na njihovo znanje.

Katera znanja si pridobil in ti koristijo pri nadaljnjem študiju?

Pridobil sem veliko znanja pri energetiki, konstruiranju, načrtovanju proizvodnih procesov, obdelavi gradiv ter tehniškem komuniciranju. Naučil sem se računalniškega modeliranja v programu Solidworks, ki ga uporabljamo tudi na fakulteti. V šolski delavnici sem pridobil praktično znanje na področju CNC obdelave, varjenja in toplotne obdelave materialov, kar mi bo prišlo prav tudi po končanem izobraževanju.

Kako se izobraževanje na fakulteti razlikuje od srednješolskega guljenja klopi?

Klopi na fakulteti so veliko bolj ˝zguljene˝ kot v srednji šoli. 🙂 Razlikuje se predvsem v času, ki ga je potrebno vložiti v naloge, laboratorijske vaje, projektne naloge in izpite. Na začetku mi je bilo malo nenavadno, da nas je na fakulteti veliko (230) v istem letniku, ker sem bil navajen na osnovno in srednjo šolo, kjer nas ni bilo več kot 20. Vendar ima izobraževanje na fakulteti tudi svoj čar – raziskuješ različna področja strojništva in se usmeriš v tisto, ki te najbolj zanima. Še vedno pa ti ostane dovolj časa za druženje s kolegi.

Kakšne imaš načrte po koncu izobraževanja?

Fakulteta sodeluje s številnimi podjetji, zato predvidevam, da se bom med študijem povezal s podjetjem, kjer se bom nato zaposlil. Zanima me tudi raziskovanje na Institutu “Jožef Stefan”, kjer imajo dostop do najsodobnejše tehnologije. Moja največja želja pa je, da bi v prihodnosti odprl samostojno podjetje.

Nam zaupaš še kakšno zanimivo anekdoto ali nasvet za bodoče srednješolce?

V srednji šoli je bilo kar nekaj zabavnih dogodivščin, med temi jih je največ z ekskurzij po tujini, ki jih organizira šola – takoj bi vse še enkrat ponovil. 🙂 Bodočim srednješolcem svetujem, naj sledijo svojim ciljem ter se trudijo, ob vsem tem pa naj ne pozabijo na zabavo, ki je v teh letih ne sme manjkati.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.